روش هايي براي استفاده از پي ال سي ها و پايگاه هاي داده SQL با هم

۱۱ بازديد

روش هايي براي استفاده از PLC ها و پايگاه هاي داده SQL با هم


اتوماسيون القايي
اگر راه ساده‌تري براي جابجايي داده‌ها بين كارخانه و بقيه شركت‌ها، به‌ويژه بين PLC‌ها و پايگاه‌هاي داده SQL وجود داشته باشد، چه مي‌شود؟ اين فرصت‌هاي زيادي را براي بهبود كارايي، ذخيره‌سازي داده‌ها، همگام‌سازي، زمان آپديت، بينش داده‌ها باز مي‌كند - و اين فهرست ادامه دارد.
ماژول Ignition SQL Bridge دقيقا براي همين منظور ساخته شده است. همانطور كه از نامش پيداست، SQL Bridge Module به عنوان مجراي بين PLC ها و هر پايگاه داده SQL عمل مي كند. براي سال ها، شركت ها از آن به عنوان "چاقوي ارتش سوئيس" براي انواع نيازهاي مديريت داده هاي صنعتي استفاده مي كردند.
تراويس كاكس، مدير مشترك مهندسي فروش اتوماسيون القايي، 12 مورد از كاربردهاي قدرتمند ماژول SQL Bridge را مورد بحث قرار مي دهد. شما نه تنها ده ها راه براي استفاده از اين ابزار همه كاره را ياد خواهيد گرفت، بلكه مي توانيد راه هاي هيجان انگيز ديگري نيز براي استفاده از آن در شركت خود بيانديشيد.
ياد بگيريد كه چقدر آسان است:
داده هاي متني را به داده هاي تاريخي اضافه كنيدPLC ها را از طريق پايگاه داده SQL همگام سازي كنيدمحصولات را روي يك خط ترتيب دهيدنگاشت مقادير PLC به رويه هاي ذخيره شده در پايگاه دادهمديريت دستور العمل ها (شامل نسخه ي نمايشي)توليد آهنگو بيشترمطالب مرتبط:
پست وبلاگ: 12 روش قدرتمند براي استفاده از PLC با پايگاه داده SQL - قسمت 1پست وبلاگ: 12 روش قدرتمند براي استفاده از PLC با پايگاه داده SQL - قسمت 2 
رونوشت:
(مدير، دان پيرسون، به طور مختصر موضوع، نرم افزار اتوماسيون القايي و جرقه زني را معرفي مي كند و سپس ارائه كننده، تراويس كاكس را معرفي مي كند.)
تراويس: خيلي ممنون، دان. سلام به همه. من بسيار خوشحالم كه امروز اينجا هستم تا قدرت ماژول SQL Bridge for Ignition را به شما نشان دهم. و فقط كمي از پيشينه خودم، همانطور كه دان در آنجا ذكر كرد از ابتدا با شركت بوده ام، و تكامل نرم افزار خود را از همان اولين محصول، كه اتفاقا ماژولي است كه قرار است در مورد آن صحبت كنيم، ديده ام. در مورد امروز اينجا، به آنچه كه اكنون در اينجا با سيستم جرقه زني و پلت فرم داريم. بنابراين امروز واقعاً مي‌خواهم يك عكس فوري از قدرت يكي از ماژول‌ها به‌ويژه كه SQL Bridge Module است به شما ارائه دهم. قبل از اينكه وارد اين موضوع شوم، افراد زيادي به وب‌سايت ما مي‌آيند يا به Ignition فقط به عنوان برنامه‌هاي HMI، SCADA و MES نگاه مي‌كنند. و در واقع واقعاً، وقتي واقعاً Ignition را كشف مي كنيد و بيشتر در مورد آن نگاه مي كنيد، كارهاي بسيار بيشتري وجود دارد كه مي توانيد با آن انجام دهيد. اگر به يك كوه يخ فكر مي كنيد، در بالاي كوه يخ چيزي است كه مردم در مورد MES و SCADA و IIoT فكر مي كنند. اما اگر به زير كوه يخ نگاه كنيد، Ignition مي تواند خيلي بيشتر از اينها انجام دهد. اين با موفقيت براي موارد ديگري مانند سيستم‌هاي هشدار كامل، گزارش‌دهي، سرور و كلاينت‌هاي MQTT، موتورهاي منطقي، داشبوردها، ميان‌افزار ERP، خدمات وب، بخش‌هاي جلويي پايگاه‌داده، سرورها و كلاينت‌هاي OPC UA استفاده شده است و اين فهرست همچنان ادامه دارد و ادامه دارد. .
تراويس: و ما ديده‌ايم كه مشتريان ما از سيستم جرقه‌زني به روش‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند و برخي از آن‌ها با آنچه شما مي‌توانيد كار كنيد بسيار نوآورانه هستند. بنابراين جرقه زني داراي امكانات گسترده اي فراتر از محدوده HMI، SCADA، MES است. و كاري كه امروز اينجا انجام مي دهيم اين است كه در مورد برخي از اين احتمالات به ويژه با ماژول SQL Bridge صحبت كنيم. بنابراين ما وبينار امروز را بر روي ماژول SQL Bridge for Ignition متمركز خواهيم كرد و اين يكي از ماژول هايي است كه با انتقال داده ها بين PLC و پايگاه داده سروكار دارد. كمي از منشاء ماژول SQL Bridge، به عنوان محصولي به نام FactorySQL شروع شد، كه محصول قديمي ما بود. در واقع اين اولين محصولي بود كه ما در اينجا در اتوماسيون القايي توسعه داديم. مديرعامل ما، استيو هختمن، قبلاً يكپارچه‌ساز سيستم‌هاي كنترلي در ساكرامنتو بود و دائماً با مشكلات سيستم‌هايي برخورد مي‌كرد كه به يكديگر متصل نمي‌شدند، نمي‌توانستند داده‌ها را در پايگاه داده SQL قرار دهند، نمي‌توانستند نتايج را دريافت كنند يا تجزيه و تحليلي كه ما از اين سيستم ها با نرم افزار يا فناوري موجود در آن زمان به دنبال آن هستيم.
تراويس: استيو راهي بهتر براي انتقال داده ها از سمت عمليات به سمت فناوري اطلاعات مي خواست. بنابراين او ايده جابجايي داده ها بين PLC ها و پايگاه هاي داده SQL را مطرح كرد و براي رسيدن به PLC جايي است كه شما در OPC استانداردسازي مي كنيد. بنابراين ما در اينجا در مورد پايگاه داده هاي SQL صحبت مي كنيم. بنابراين مي‌تواند يك MySQL، Microsoft SQL Server، Oracle، Postgres و موارد ديگر باشد كه در آنها داده‌ها را در قالبي بسيار باز نگه مي‌داريم كه مي‌تواند با سيستم‌هاي ديگر به‌ويژه در بخش فناوري اطلاعات قابل همكاري باشد.
تراويس: بنابراين، استيو و تيم كوچكي از مهندسان نرم افزار ابزار FactorySQL را توسعه دادند كه مي تواند داده ها را بين PLC ها و پايگاه داده منتقل كند. اين واقعاً به چاقوي ارتش سوئيس استيو تبديل شد و به او آزادي زيادي براي حل مشكلات مشتريانش داد. و ما امروز در مورد برخي از كارهايي كه مي توانيد با آن ماژول انجام دهيد در اينجا صحبت خواهيم كرد. بنابراين در نهايت، ما اتوماسيون القايي را شروع كرديم و FactorySQL را به ساير ادغام‌كننده‌ها ارائه داديم و از آن زمان به عنوان يك بخش اساسي از پلتفرم Ignition به عنوان SQL تبديل شده است.ماژول پل امروز. بنابراين نرم افزار قديمي ما به عنوان ماژول به پلتفرم منتقل شده بود.
تراويس: اكنون، قبل از اينكه به طور خاص وارد ماژول SQL Bridge بشوم، وقتي به پشته نرم افزار نگاه مي كنيد، هميشه سوالات زيادي در مورد اين دو ماژول وجود دارد. و آن ماژول SQL Bridge و ماژول Tag Historian است. و هر دو ماژول هاي بسيار مهمي براي احتراق هستند و عملكردهاي مختلفي را انجام مي دهند و تفاوت هاي قابل توجهي بين اين دو ماژول وجود دارد.
تراويس: بنابراين، من مي‌خواهم آن‌ها را قبل از اينكه واقعاً وارد SQL Bridge شويم، پاك كنم. ماژول Tag Historian، بياييد ابتدا روي آن يكي تمركز كنيم، كه در درجه اول براي روند ارزش هاي فرآيند شما ايجاد شده است، يك راه آسان براي ثبت برچسب هاي شما در پايگاه داده SQL است، سپس به سادگي يك نمودار را مشاهده كنيد يا داده ها را به شكل جدول خلاصه كنيد. براي برگرداندن آن و ما كارهاي زيادي انجام داده‌ايم تا آن را بسيار كارآمد نگه داريم و پيكربندي آن آسان باشد، به خصوص به اين معنا كه از پايگاه‌هاي داده SQL استفاده مي‌كنيم. بسياري از مشتريان ما اطلاعات زيادي در مورد پايگاه داده ندارند، بنابراين راه اندازي و راه اندازي را براي آنها بسيار آسان مي كند. در مقام مقايسه، ماژول SQL Bridge، آن ماژول ما است... ما دوست داريم آن را مديريت تراكنش بناميم، راهي براي انتقال داده ها بين سرور OPC يا PLC و پايگاه داده SQL. و ما مي‌توانيم آن را به هر طريقي كه مي‌خواهيم حركت دهيم، يا بر اساس يك برنامه زمان‌بندي، روي يك تايمر، يا بر روي ماشه‌ها.
تراويس: بنابراين آنها واقعاً... يك تفاوت بزرگ بين اين دو ماژول، ماژول SQL Bridge مي‌تواند عملكردهاي زيادي را انجام دهد، در حالي كه Tag Historian روي ترند تمركز دارد، بر روي سهولت استفاده در اين زمينه تمركز دارد. بنابراين، اگر به اين دو نوع از قرار دادن آنها در كنار هم و انجام برخي مقايسه‌ها، شايد مزايا و معايب، در Tag Historian نگاه كنيد، كنترل طرحواره پايگاه داده را در دست نداريد.
تراويس: داده ها در يك قالب باز در پايگاه داده SQL هستند، اما ما طرح را كنترل مي كنيم و پارتيشن بندي داده ها را انجام مي دهيم. بنابراين ما در واقع داده ها را به جداول جداگانه، پايگاه داده، جدا مي كنيم و اين فقط براي به حداكثر رساندن عملكرد يك پايگاه داده SQL است. بنابراين Ignition از اين واقعيت مراقبت مي كند، جايي كه مشتريان نيازي به نگراني در مورد دانستن اطلاعات زيادي در مورد پايگاه داده ندارند. ما داده‌ها را با تغيير ثبت مي‌كنيم، از الگوريتم‌هايي براي فشرده‌سازي استفاده مي‌كنيم، به اين دليل كه داده‌ها را ثبت نمي‌كنيم مگر اينكه واقعاً نياز داشته باشيم، و وقتي درون يابي انجام مي‌دهيم، آن داده‌ها را برمي‌گردانيم. واقعاً هيچ دانشي در مورد پايگاه داده SQL يا زبان SQL، به ويژه، وجود ندارد. و ما كمي از زمينه داده را از دست مي دهيم، فقط هر يك از برچسب ها را به صورت جداگانه در يك پايگاه داده ثبت مي كنيم. اكنون، اگر به ماژول SQL Bridge، به ويژه براي ثبت سابقه، نگاه كنيد، مي توانيد طرح پايگاه داده را كنترل كنيد، مي توانيد داده ها را در هر قالبي كه انتخاب مي كنيد قرار دهيد، مي توانيد جداول خود را ايجاد كنيد، مي توانيد داده ها را در رويه هاي فروشگاه نگاشت كنيد. ، يا هر قالب ديگري كه مي خواهيد.
تراويس: اكنون، هيچ فشرده سازي يا پارتيشن بندي داده وجود ندارد، بنابراين ما از برخي از اين ويژگي ها استفاده نمي كنيم، اما قدرت بيشتري را در دستان شما قرار مي دهيم. بنابراين هرچه بيشتر در مورد پايگاه‌هاي اطلاعاتي بدانيد، بيشتر مي‌توانيد از زبان SQL استفاده كنيد، بيشتر مي‌توانيد از تكنيك‌هاي پايگاه داده براي به دست آوردن تجزيه و تحليل قوي‌تر از اطلاعاتي كه در اختيار داريد و همچنين داده‌هاي متني بيشتري استفاده كنيد.
تراويس: و همانطور كه گفتم، ماژول SQL Bridge، آنها كارها را خارج از زمان‌بندي، تايمرها و راه‌اندازها انجام مي‌دهند و بنابراين واقعاً راهي عالي براي ثبت رويدادها است، كه امروز در اينجا چيزهاي زيادي درباره آن خواهيم ديد. بنابراين اميدوارم كه اين به شما حس خوبي از اين دو ماژول بدهد. آنها قطعاً متقابل نيستند. بسياري از مشتريان از آنها با هم در برنامه هاي خود استفاده مي كنند، زيرا سناريوهايي وجود دارد كه شما مي توانيد از هر يك از آنها استفاده كنيد.
تراويس: بنابراين، امروز، ما روي ماژول SQL Bridge تمركز مي كنيم و 12 مورد استفاده براي ماژول و نحوه انتقال داده ها بين يك PLC به پايگاه داده را نشان مي دهيم، و هر كدام را بررسي مي كنيم. يكي يكي از اينها و در پايان، ما در واقع يكي از آنها را نشان خواهيم داد كه مديريت دستور پخت است. بنابراين، در واقع مي‌توانيد ببينيد كه چگونه مي‌توانيم آنچه را كه Transaction Group در سيستم جرقه‌زني مي‌ناميم، پيكربندي كنيم تا بتوانيم اين منطق را انجام دهيم.
تراويس: بنابراين ما با تاريخچه با زمينه شروع مي كنيم، به نحوه همگام سازي دو يا چند PLC از طريق پايگاه داده SQL مي پردازيم. ما نشان خواهيم داد كه چگونه مي‌توانيم با برنامه‌هاي اسكن باركد ارتباط برقرار كنيم، چگونه مي‌توانيم توالي‌يابي انجام دهيم، مقادير PLC را به رويه‌هاي ذخيره‌شده پايگاه داده نگاشت، ايجاد يك زمان‌بندي، مديريت دستور العمل، همانطور كه گفتم، پياده‌سازي OEE و خرابي OEE را به شكلي ساده انجام دهيم. انجام مقدار ديوانه وار، زيرا يك ماژول براي آن وجود دارد، اما در يك شكل ساده انجام نحوه انجام خرابي در OEE، رديابي توليد، دست دادن با PLC ها، قرار دادن كنترل زمان واقعي داده با برنامه هاي شخص ثالث و در نهايت، ابزارهاي ETL.
تراويس: بنابراين بدون هيچ مقدمه اي، اجازه دهيد هر يك از اينها را مرور كنيم و اگر در اين راه سؤالي وجود داشت، لطفاً آنها را در كنسول وبينار Goto خود قرار دهيد. مي‌توانيم سعي كنيم در حين به آنها برسيم، اگر نشد، در پايان به آنها خواهيم رسيد