تولید در آینده چگونه خواهد بود؟

۹ بازديد
SmartFactory-KL آینده تولید را معرفی می کند: سطح تولید 4
سخنرانان
تعریف مرحله بعدی در Industrie 4.0; ساخت و ساز بر روی پلت فرم مستقل نمایشگر/سازنده برای Hannover Messe 2020 آغاز می شود.

تولید در آینده چگونه خواهد بود؟ تا کنون مفاهیم اتوماسیون، ماشین‌ها را بدون هیچ نقشی برای مردم در خط مقدم قرار داده است. SmartFactory-KL با این فرض موافق نیست و در جای خود، مفهوم جدیدی را ارائه می دهد که تمرکز را بر روی افراد قرار می دهد: سطح تولید 4. پروفسور گفت: "انسان ها می خواهند و باید بتوانند هر تصمیمی که توسط یک ماشین گرفته می شود را تغییر دهند." مارتین روسکوفسکی، رئیس هیئت اجرایی SmartFactory-KL. "ما مسئولیت آنچه در فرآیندهای تولید اتفاق می افتد را حفظ خواهیم کرد. ماشین ها و هوش مصنوعی نمی توانند و نباید این را از بین ببرند!"



سطح تولید 4 شامل انسان می شود

آندریاس هومان گفت: «سطح تولید 4 هوش مصنوعی (AI)، اتوماسیون و انسان را برای دستیابی به مزایای بلندمدت Industrie 4.0 ترکیب می‌کند. Huhmann یک مشاور استراتژی برای Connectivity + Networks در Harting Technology Group و یکی از اعضای هیئت اجرایی SmartFactory-KL است. در SmartFactory-KL، ما این اصطلاح را برای تأکید بر این واقعیت انتخاب کردیم که توسعه بیشتر و مداوم Industrie 4.0 تنها از طریق خودمختاری، یعنی ترکیبی از هوش مصنوعی و انسان امکان پذیر است.

مقالات تئوری قبلی اتوماسیون تولید صنعتی را در قیاس با شش سطح اتوماسیون رانندگی از 0 تا 5 توصیف می کنند، جایی که سطح 5 "نیازی به توجه انسان ندارد". راسکوفسکی گفت: «ما آن سطح را هدف خود نمی‌دانیم. "البته، کار معمولی توسط هوش مصنوعی یا ماشین‌ها انجام می‌شود. اما ماشین‌ها یا نرم‌افزارها توانایی‌هایی مانند احساسات واقعی، درک، خلاقیت یا اخلاق را نمی‌آموزند. ما معتقدیم که فناوری برای حمایت از مردم وجود دارد، نه برای بردگی آنها. تولید. سطح 4 به وضوح این نکته را نشان می دهد."

هوش مصنوعی و 5G

دو عضو هیئت اجرایی SmartFactory-KL توسط پروفسور Hans Dieter Schotten پشتیبانی می شوند. او مدیر علمی مرکز تحقیقاتی آلمان برای هوش مصنوعی (DFKI) است و کارش بر روی هوش مصنوعی و 5G متمرکز است، که از نظر او فناوری‌های فعال کننده کلیدی در توسعه تولید آینده است: «فقدان پیوندهای داده سریع و ایمن، روش‌های هوش مصنوعی. نمی توان به مصلحت استفاده کرد." راسکوفسکی افزود: 5G تنها فناوری بی سیم تا به امروز است که می تواند مقادیر بسیار زیادی داده را بدون وقفه در یک محیط صنعتی انتقال دهد.

ساخت و ساز بر روی پلت فرم مستقل نمایشگر/تولیدکننده آغاز می شود

هومن گفت: «SmartFactory-KL نشان دهنده نقطه اتصال بین تحقیق و کاربرد است. کارشناسان و محققان ما مفاهیم نظری را توسعه می‌دهند که سپس به کاربردهای صنعتی منتقل می‌کنیم. این رابطه همان چیزی است که SmartFactory Kaiserslautern را منحصر به فرد می‌کند. راسکوفسکی گفت: "نقطه اوج دانش و مهارت های ما در اینجا اتفاق می افتد." ما هر سال در هانوفر از این تسهیلات برای نشان دادن آنچه از نظر فنی امکان پذیر است استفاده می کنیم. در حال حاضر، یک نمایشگر جدید بر اساس اصول تولید سطح 4 در حال ساخت است. نمایندگان SmartFactory-KL می گویند که اولین گام به سوی آینده در سال 2020 آماده خواهد شد. "ما چشم اندازی داریم که در سال می خواهیم کجا باشیم. 2025. نمایشگر به گونه ای طراحی شده است که ما می توانیم هر سال آن را بیشتر توسعه دهیم و در پنج سال آینده به سطح تولید 4 برسیم."

هومن گفت: "این تبدیل از تئوری به عمل یکی از دلایل مهمی است که عضویت ما در 53 شرکت تصمیم به مشارکت گرفت." این شرکت ها در گروه های کاری مشترک در مورد مسائل مربوط به توسعه پلت فرم متقابل شرکت می کنند. کارشناسان در SmartFactory-KL ریاست گروه های کاری را بر عهده دارند، در حالی که اعضای صنعت نیازهای خود را مشخص می کنند و یافته های گروه را به تولید کارخانه خود منتقل می کنند. راسکوفسکی گفت: "ما فکر می کنیم ضروری است که اعضای ما در این راه همکاری کنند." این تنها راهی است که می توانیم به طور مشترک پیشرفت های فنی عمده را اجرا کنیم.»

برای برخی از اعضا، این رویکرد در حال حاضر بخشی از استراتژی شرکت آنها است. به عنوان مثال، زمانی که عضو SmartFactory-KL IBM در ژوئن 2019 مسئولیت Red Hat را بر عهده گرفت، هدف آن ترویج "روح منبع باز" بود که با شفافیت، همکاری، تعهد و جامعه مشخص می شود. حتی ZDF، پخش کننده تلویزیون عمومی ملی آلمان، پخش کلیپ های Terra-X را تحت مجوز رایگان و سازگار با ویکی پدیا آغاز کرده است. راسکوفسکی گفت: «سال‌های زیادی است که ما قابلیت همکاری پلت‌فرم‌های مستقل از تأمین‌کننده را ارتقا داده‌ایم و این با رویکرد آینده‌نگر ما مطابقت دارد».

سخنرانان (L-R): آندریاس هومان، پروفسور مارتین روسکوفسکی، پروفسور هانس دیتر شوتن. عکس: SmartFactory-KL/K Schäfer

*تصاویر و مطالب توسط نویسندگان ارائه شده است. IEDCommunications Ltd OR Industrial Automation Magazine مسئولیتی در قبال مسائل مربوط به حق چاپ ناشی از استفاده ندارد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.