نرم افزار HMI چيست؟

۱۹ بازديد

نرم افزار HMI چيست؟

خلاصه فني براي مهندسين جديد6 اكتبر 2011 توسط راهنمايي هاي كنترل حركت ويرايشگر 1 نظر
FacebookTwitterLinkedInShareبه روز شده در ژوئن 2019 || نرم افزار رابط ماشين انساني (HMI) برنامه نويسي است كه به اپراتورها راهي براي مديريت پانل هاي فرمان ماشين مي دهد. تعامل از طريق يك رابط كاربري گرافيكي (GUI) است كه تبادل اطلاعات و ارتباط بين دو نوع HMI - سطح نظارت و ماشين را تسهيل مي‌كند. به طور كلي، برنامه نويسان نرم افزار HMI را براي HMI در سطح ماشين يا HMI سطح نظارت، با برنامه هاي كاربردي مناسب براي هر دو نوع مي نويسند. چنين نرم‌افزاري هزينه‌هاي اوليه بالايي دارد، اما به‌خاطر روشي كه باعث كاهش افزونگي‌ها مي‌شود، در درازمدت ارزان است.


نمونه موردي: حتي برنامه‌هاي كاربردي با فناوري پايين‌تر (كه در آن بيشتر تعامل ماشين از طريق سوئيچ‌ها و دكمه‌هاي فشاري انجام مي‌شود) پيشنهادات HMI سطح پايه در حال نفوذ هستند - زيرا اغلب تعداد قطعات رابط را كاهش مي‌دهند و كنترل‌ها را ساده مي‌كنند. كاربردهاي پيچيده تر به روشي متفاوت سود مي برند: ماشين آلات دارويي و پزشكي از آخرين ويژگي هاي HMI براي متمايز شدن از پيشنهادات رقابتي استفاده مي كنند.
اما بدون توجه به درجه عملكرد، انتخاب نرم افزار HMI با تجزيه و تحليل مشخصات و ويژگي هاي محصول شروع مي شود. اپراتور ماشين به چه نوع رابط كاربري گرافيكي نياز دارد؟ آيا اپراتورها نياز به مشاهده نمودارها، عكس هاي ديجيتال و شماتيك هاي دقيق سيستم دارند؟ ملاحظات ديگر شامل معماري سيستم، الزامات عملكرد، ادغام، هزينه تداركات و عمليات است.


گاهي اوقات، يك واحد HMI را مي توان براي انجام برخي از عملكردهاي كنترلي اساسي، مانند ويرايش پارامترهاي سروموتور و حتي صدور دستورات سراسري براي ساير محورهاي كنترلي روي يك ماشين، برنامه ريزي كرد. اين آنها را فراتر از يك نوع اوليه HMI با عملكردهاي ساده مانند مشاهده فرآيندها يا ايجاد تغييرات بسيار ساده در برخي از متغيرها يا پارامترها يا نقاط تنظيم قرار مي دهد.
ويرايشگرهاي نرم افزار HMI براي ارائه عملكرد صفحه لمسي از طريق ابعاد و رنگ هاي متعدد در دسترس هستند. علاوه بر اين، آنها عملكردهاي كنترلي را براي ماشين هاي اتوماسيون صنعتي ارائه مي دهند. برنامه نويسي را مي توان با استفاده از نرم افزارهاي مبتني بر ويندوز و ويرايشگر صفحه انجام داد. مي تواند ويرايش سريع شماتيك ها و تنظيم پروتكل هاي ارتباطي مناسب را فراهم كند.
لوازم جانبي HMI بر اساس نيازهاي اپراتور، نمايشگرها را تكميل مي كنند. بسته به پيچيدگي برنامه، طيف وسيعي از گزينه هاي ورودي/خروجي مانند تعداد ورودي يا خروجي هاي ديجيتال يا آنالوگ موجود است و پروتكل هاي ارتباطي از لينك هاي ساده RS-232 تا پروتكل هاي پيشرفته تر مانند CANOpen، SERغير مجاز مي باشد، و ارتباطات مبتني بر اترنت
ارتباطات در چندين شبكه از طريق ControlNet و DeviceNet پشتيباني مي شود. ControlNet يك شبكه در سطح كنترل است كه انتقال سريع داده هاي پيام رساني حساس به زمان و داده هاي ورودي/خروجي را فراهم مي كند. DeviceNet دستگاه‌هاي صنعتي مانند درايوها، سوئيچ‌هاي محدود، استارت‌هاي موتور، نمايشگرهاي اپراتور، سلول‌هاي فوتوالكتريك و منيفولدهاي شير را به رايانه‌هاي شخصي (PC) و كنترل‌كننده‌هاي منطقي قابل برنامه‌ريزي (PLC) كنترل مي‌كند. استفاده از هر دو سيستم ارتباطي مديريت داده هاي نرم افزار HMI را بين ماشين ها و تعاملات اپراتور فراهم مي كند.
hmi-نرم افزار-نمودار
نرم‌افزار پيچيده‌تر HMI پيرامون پلتفرم‌هاي سيار و قابل حمل مانند پلتفرم Microsoft Windows CE، يك نسخه مقياس‌پذير از سيستم عامل ويندوز براي دستگاه‌هاي دستي، ساختار يافته است. اين يك ارزش صرفه جويي در هزينه را نشان مي دهد زيرا سيستم عامل ها بر روي HMI تعبيه شده در سطح ماشين، ماشين هاي HMI باز حالت جامد، سرورهاي HMI توزيع شده و دستگاه هاي HMI قابل حمل توزيع مي شوند.
نرم افزار HMI كه به سرعت در حال رشد است، برنامه هايي هستند كه به كاربران اجازه مي دهند از راه دور HMI ها را از تلفن هاي هوشمند، تبلت ها يا رايانه هاي شخصي خارج از سايت نظارت و كنترل كنند. راه‌اندازي‌هاي سنتي فقط به كاربران اجازه مي‌دهند تا به HMI در طبقه كارخانه برسند، اما اين نرم‌افزار جديد مبتني بر ابر HMI به اپراتورها امكان دسترسي از راه دور را مي‌دهد و به آنها اجازه مي‌دهد ماشين‌ها را از هر كجا بررسي كنند. اين امر كه گاهي تجسم مبتني بر وب ناميده مي شود، به ويژه در جاهايي كه ماشين ها در مكان هاي صعب العبور كار مي كنند مفيد است. نوآوري‌هاي مرتبط در نرم‌افزار HMI حتي به كاربران از راه دور اجازه مي‌دهد تغييراتي را در عملكرد ماشين (براي خروجي توليد متغير) انجام دهند.

استخراج خودكار

۱۱ بازديد

استخراج خودكار شامل حذف نيروي انساني از فرآيند استخراج است.[93] صنعت معدن در حال حاضر در حال گذار به سمت اتوماسيون است. در حال حاضر، هنوز هم مي تواند به مقدار زيادي سرمايه انساني نياز داشته باشد، به ويژه در جهان سوم كه هزينه هاي نيروي كار پايين است، بنابراين انگيزه كمتري براي افزايش كارايي از طريق اتوماسيون وجود دارد.
نظارت تصويريآژانس پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي (دارپا) تحقيق و توسعه برنامه نظارت و نظارت بصري خودكار (VSAM) را بين سال‌هاي 1997 تا 1999 و برنامه‌هاي نظارت تصويري هوابرد (AVS) از سال 1998 تا 2002 آغاز كرد. در حال حاضر، يك برنامه عمده وجود دارد. تلاش در حال انجام در جامعه بينايي براي توسعه يك سيستم نظارت رديابي كاملاً خودكار است. نظارت تصويري خودكار افراد و وسايل نقليه را در زمان واقعي در يك محيط شلوغ نظارت مي كند. سيستم‌هاي نظارت خودكار موجود بر اساس محيطي هستند كه عمدتاً براي مشاهده طراحي شده‌اند، يعني محيط داخلي، خارجي يا هوابرد، تعداد سنسورهايي كه سيستم خودكار مي‌تواند كار كند و تحرك حسگرها، يعني دوربين ثابت در مقابل دوربين موبايل. هدف يك سيستم نظارتي ثبت مشخصات و مسير حركت اشياء در يك منطقه معين، ايجاد اخطار يا اطلاع مقامات تعيين شده در صورت وقوع رويدادهاي خاص است.[94]
سيستم هاي بزرگراهيمقاله اصلي: سيستم هاي اتوماسيون بزرگراهبا افزايش تقاضا براي ايمني و تحرك و افزايش امكانات تكنولوژيكي، علاقه به اتوماسيون افزايش يافته است. به دنبال تسريع توسعه و معرفي وسايل نقليه و بزرگراه هاي كاملاً خودكار، كنگره ايالات متحده بيش از 650 ميليون دلار را طي شش سال براي سيستم هاي حمل و نقل هوشمند (ITS) و پروژه هاي نمايشي در قانون كارآيي حمل و نقل سطحي بين وجهي (ISTEA) در سال 1991 مجوز داد. كنگره در ISTEA قانونگذاري كرد كه:[95]
[T] وزير حمل و نقل بايد يك بزرگراه و نمونه اوليه وسيله نقليه خودكار ايجاد كند كه از طريق آن سيستم هاي خودرو-بزرگراه هوشمند كاملاً خودكار آينده مي تواند توسعه يابد. چنين توسعه اي بايد شامل تحقيق در مورد عوامل انساني براي اطمينان از موفقيت رابطه انسان و ماشين باشد. هدف از اين برنامه اين است كه تا سال 1997 اولين بزرگراه كاملاً خودكار يا يك مسير آزمايشي خودكار به بهره برداري برسد. اين سيستم بايد نصب تجهيزات در وسايل نقليه موتوري جديد و موجود را در خود جاي دهد.
اتوماسيون كامل معمولاً به عنوان بدون نياز به كنترل يا كنترل بسيار محدود توسط راننده تعريف مي شود. چنين اتوماسيوني از طريق تركيبي از حسگرها، كامپيوترها و سيستم هاي ارتباطي در وسايل نقليه و در امتداد جاده انجام مي شود. رانندگي كاملاً خودكار، در تئوري، فاصله خودروهاي نزديك‌تر و سرعت‌هاي بالاتر را ممكن مي‌سازد، كه مي‌تواند ظرفيت ترافيكي را در مكان‌هايي كه ساخت جاده اضافي از نظر فيزيكي غيرممكن، از نظر سياسي غيرقابل قبول يا بسيار گران است، افزايش دهد. كنترل هاي خودكار همچنين ممكن است با كاهش فرصت خطاي راننده، كه باعث سهم بزرگي از تصادفات وسايل نقليه موتوري مي شود، ايمني جاده را افزايش دهد. ساير مزاياي بالقوه شامل بهبود كيفيت هوا (در نتيجه جريان هاي ترافيكي كارآمدتر)، افزايش مصرف سوخت، و فن آوري هاي اسپين آف توليد شده در طول تحقيق و توسعه مربوط به سيستم هاي اتوماسيون بزرگراه است.[96]
مديريت پسماندفايل:عملكرد لودر جانبي خودكار.webmعملكرد لودر جانبي خودكاركاميون‌هاي جمع‌آوري زباله خودكار از نياز به تعداد كارگران و همچنين كاهش سطح كار مورد نياز براي ارائه خدمات جلوگيري مي‌كند.[97]
فرآيند كاريمقاله اصلي: اتوماسيون فرآيندهاي كسب و كار اتوماسيون فرآيندهاي كسب و كار (BPA) اتوماسيون فرآيندهاي تجاري پيچيده با فناوري فعال است.[98] مي‌تواند به ساده‌سازي يك كسب‌وكار، دستيابي به تحول ديجيتال، افزايش كيفيت خدمات، بهبود ارائه خدمات يا كاهش هزينه‌ها كمك كند. BPA شامل يكپارچه سازي برنامه ها، تجديد ساختار منابع نيروي كار و استفاده از نرم افزارهاي كاربردي در سراسر سازمان است. اتوماسيون فرآيند رباتيك (RPA؛ يا RPAAI براي RPA 2.0 خود هدايت شونده) يك زمينه در حال ظهور در BPA است و از هوش مصنوعي استفاده مي كند. BPA ها را مي توان در تعدادي از زمينه هاي تجاري از جمله بازاريابي، فروش و گردش كار پياده سازي كرد.
صفحه اصليمقاله اصلي: اتوماسيون خانگياتوماسيون خانگي (همچنين به آن domotics نيز گفته مي شود) يك روش نوظهور افزايش اتوماسيون لوازم خانگي و ويژگي ها در منازل مسكوني، به ويژه از طريق وسايل الكترونيكي است كه در دهه هاي اخير امكان انجام كارهاي غير عملي، بسيار گران يا به سادگي غيرممكن را فراهم مي كند. افزايش استفاده از راه حل هاي اتوماسيون خانگي به نوبه خود منعكس كننده افزايش وابستگي مردم به چنين راه حل هاي اتوماسيوني است. با اين حال، افزايش راحتي كه از طريق اين راه حل هاي اتوماسيون اضافه مي شود، قابل توجه است.[99]
آزمايشگاهمقاله اصلي: اتوماسيون آزمايشگاهيابزار آزمايشگاهي خودكارابزار آزمايشگاهي خودكاراتوماسيون براي بسياري از كاربردهاي علمي و باليني ضروري است.[100] بنابراين، اتوماسيون سابق بوده استبه شدت در آزمايشگاه ها استفاده مي شود. از اوايل سال 1980، آزمايشگاه‌هاي كاملاً خودكار كار مي‌كردند.[101] با اين حال، اتوماسيون به دليل هزينه بالاي آن در آزمايشگاه ها رواج پيدا نكرده است. اين ممكن است با توانايي ادغام دستگاه هاي كم هزينه با تجهيزات آزمايشگاهي استاندارد تغيير كند.[102][103] نمونه‌برهاي خودكار دستگاه‌هاي رايجي هستند كه در اتوماسيون آزمايشگاهي استفاده مي‌شوند.

صنعت

۱۱ بازديد

مهندسي عمران به عنوان يك رشته مهندسي عمران استفاده از اصول فيزيكي و علمي براي حل مشكلات جامعه است و تاريخچه آن با پيشرفت هاي درك فيزيك و رياضيات در طول تاريخ پيوند پيچيده اي دارد. از آنجايي كه مهندسي عمران يك حرفه گسترده است، شامل چندين زير رشته تخصصي، تاريخچه آن با دانش سازه ها، پي ال سي ، علم مواد، جغرافيا، زمين شناسي، خاك، هيدرولوژي، علوم محيطي، مكانيك، مديريت پروژه و ساير زمينه ها مرتبط است.[6]
در طول تاريخ باستان و قرون وسطي، اكثر طراحي‌ها و ساخت‌وسازهاي معماري توسط صنعتگراني مانند سنگ‌تراش‌ها و نجاران انجام مي‌شد كه به نقش استاد ساز ارتقا يافتند. دانش در اصناف حفظ شد و به ندرت با پيشرفت ها جايگزين شد. سازه‌ها، جاده‌ها و زيرساخت‌هايي كه وجود داشتند تكراري بودند و افزايش مقياس تدريجي بود.[7]
يكي از اولين نمونه‌هاي رويكرد علمي به مسائل فيزيكي و رياضي قابل اجرا در مهندسي عمران، كار ارشميدس در قرن سوم قبل از ميلاد است، از جمله اصل ارشميدس، كه زيربناي درك ما از شناوري است، و راه‌حل‌هاي عملي مانند پيچ ​​ارشميدس. براهماگوپتا، رياضيدان هندي، در قرن هفتم پس از ميلاد، از محاسبات بر اساس اعداد هندو-عربي براي محاسبات حفاري (حجمي) استفاده كرد.[8]
حرفه مهندسي عمرانهمچنين نگاه كنيد به: تاريخچه مهندسي سازهمهندسي از ابتداي پيدايش بشر، جنبه اي از زندگي بوده است. اولين عمل مهندسي عمران ممكن است بين 4000 تا 2000 قبل از ميلاد در مصر باستان، تمدن دره سند و بين النهرين (عراق باستان) آغاز شده باشد، زماني كه انسان ها شروع به ترك زندگي عشايري كردند و نياز به ساختن سرپناه ايجاد كردند. در اين زمان، حمل و نقل اهميت فزاينده اي پيدا كرد كه منجر به توسعه چرخ و قايقراني شد.

لئونارد اويلر نظريه اي را ارائه كرد كه كمانش ستون ها را توضيح مي دهد.تا زمان مدرن تمايز روشني بين مهندسي عمران و معماري وجود نداشت و اصطلاح مهندس و معمار عمدتاً تغييرات جغرافيايي بودند كه به يك شغل اشاره مي‌كردند و اغلب به جاي يكديگر استفاده مي‌شدند.[9] ساخت اهرام در مصر (حدود 2700 تا 2500 قبل از ميلاد) از اولين نمونه هاي ساخت سازه هاي بزرگ بود. ديگر ساخت‌وسازهاي مهندسي عمران تاريخي باستاني شامل سيستم مديريت آب قنات (قديمي‌ترين آنها بيش از 3000 سال و طولاني‌تر از 71 كيلومتر است، [10]) پارتنون اثر ايكتينوس در يونان باستان (447–438 قبل از ميلاد)، راه آپين توسط مهندسان رومي. (حدود 312 قبل از ميلاد)، ديوار بزرگ چين توسط ژنرال منگ تيئن به دستور امپراتور چين، شي هوانگ تي (حدود 220 قبل از ميلاد)[11] و استوپاهاي ساخته شده در سريلانكاي باستان مانند جتاوانارامايا و كارهاي آبياري گسترده در Anuradhapura. رومي ها سازه هاي مدني را در سراسر امپراتوري خود توسعه دادند، به ويژه قنات ها، جزيره ها، بندرها، پل ها، سدها و جاده ها.

يك قنات رومي [ساخته شده در حدود 19 قبل از ميلاد]، Pont du Gard، فرانسه
چيچن ايتزا يك شهر بزرگ پيش از كلمبيا در مكزيك بود كه توسط قوم مايا از پست كلاسيك ساخته شد. معبد ستوني شمال شرقي همچنين كانالي را مي پوشاند كه تمام آب باران را از مجموعه در فاصله 40 متري (130 فوت) به سمت rejollada، يك سنوت سابق، قيف مي كند.در قرن 18، اصطلاح مهندسي عمران ابداع شد تا همه چيزهاي غيرنظامي را در مقابل مهندسي نظامي در بر گيرد.[4] در سال 1747، اولين موسسه براي آموزش مهندسي عمران، École Nationale des Ponts et Chaussées در فرانسه تأسيس شد. و نمونه هاي بيشتري در ساير كشورهاي اروپايي مانند اسپانيا دنبال شد.[12] اولين مهندس عمران خودخوانده جان اسميتون بود كه فانوس دريايي Eddystone را ساخت.[3][11] در سال 1771 اسميتون و برخي از همكارانش انجمن مهندسين عمران اسميتوني را تشكيل دادند، گروهي از رهبران اين حرفه كه به طور غيررسمي در هنگام شام با هم ملاقات كردند. اگرچه شواهدي از برخي جلسات فني وجود داشت، اما چيزي بيش از يك جامعه اجتماعي بود.

جان اسميتون، "پدر مهندسي عمران"در سال 1818 موسسه مهندسين عمران در لندن تأسيس شد، [13] و در سال 1820 مهندس برجسته توماس تلفورد اولين رئيس آن شد. اين موسسه در سال 1828 منشور سلطنتي را دريافت كرد كه مهندسي عمران را به عنوان يك حرفه به رسميت شناخت. منشور آن مهندسي عمران را چنين تعريف كرده است:هنر هدايت منابع عظيم قدرت در طبيعت براي استفاده و راحتي انسان، به عنوان وسيله توليد و تردد در ايالت ها، هم براي تجارت خارجي و هم براي تجارت داخلي، همانطور كه در ساخت جاده ها، پل ها، قنات ها، كانال ها به كار مي رود. دريانوردي رودخانه و اسكله‌ها براي معاشرت و مبادله داخلي و در ساخت بنادر، بندرگاه‌ها، خال‌ها، موج شكن‌ها و فانوس‌هاي دريايي، و در هنر دريانوردي با نيروي مصنوعي براي مقاصد بازرگاني، و در ساخت و كاربرد ماشين‌آلات، و در زهكشي شهرها و قصبه ها.[14]
تحصيلات مهندسي عمراناولين كالج خصوصي براي تدريس مهندسي عمراندانشگاه نورويچ كه در سال 1819 توسط كاپيتان آلدن پارتريج تأسيس شد، در ايالات متحده آمريكا بود.[15] اولين مدرك مهندسي عمران در ايالات متحده توسط موسسه پلي تكنيك Rensselaer در سال 1835 اعطا شد.[16][17] اولين مدركي كه به يك زن اعطا شد توسط دانشگاه كرنل به نورا استانتون بلاچ در سال 1905 اعطا شد.[18]
در انگلستان در اوايل قرن نوزدهم، تقسيم بين مهندسي عمران و مهندسي نظامي (كه توسط آكادمي نظامي سلطنتي، وولويچ ارائه مي‌شود)، همراه با خواسته‌هاي انقلاب صنعتي، ابتكارات جديدي در آموزش مهندسي ايجاد كرد: كلاس مهندسي عمران و معدن. در سال 1838 در كينگز كالج لندن تأسيس شد، عمدتاً به عنوان پاسخي به رشد سيستم راه آهن و نياز به مهندسان واجد شرايط بيشتر، كالج خصوصي براي مهندسين عمران در پوتني در سال 1839 تأسيس شد و اولين كرسي مهندسي انگلستان تأسيس شد. در دانشگاه گلاسكو در سال 1840.
تحصيلاتمقاله اصلي: مهندس عمرانمهندسان عمران معمولا داراي مدرك آكادميك در مهندسي عمران هستند. طول تحصيل سه تا پنج سال است و مدرك تكميل شده به عنوان ليسانس فناوري يا ليسانس مهندسي تعيين مي شود. برنامه درسي به طور كلي شامل كلاس هاي فيزيك، رياضيات، مديريت پروژه، طراحي و موضوعات خاص در مهندسي عمران است. پس از گذراندن دوره هاي پايه در اكثر زيرشاخه هاي مهندسي عمران، به سمت تخصص در يك يا چند زير رشته در سطوح پيشرفته مي روند. در حالي كه مدرك كارشناسي (BEng/BSc) به طور معمول به دانشجويان موفق مدارك معتبر صنعت را ارائه مي دهد، برخي از موسسات دانشگاهي مدارك تحصيلات تكميلي (MEng/MSc) را ارائه مي دهند كه به دانشجويان امكان مي دهد در زمينه خاص مورد علاقه خود تخصص بيشتري پيدا كنند.[19]

نظرسنجي از دانشجويان با استاد دانشگاه فناوري هلسينكي در اواخر قرن نوزدهم.مهندسان شاغلدر اكثر كشورها، مدرك ليسانس مهندسي اولين گام به سوي صدور گواهينامه حرفه اي است و يك سازمان حرفه اي برنامه مدرك را تأييد مي كند. پس از تكميل يك برنامه مدرك گواهي شده، مهندس بايد مجموعه اي از الزامات از جمله تجربه كاري و شرايط آزمون را قبل از دريافت گواهي برآورده كند. پس از دريافت گواهي، مهندس به عنوان يك مهندس حرفه اي (در ايالات متحده، كانادا و آفريقاي جنوبي)، يك مهندس خبره (در اكثر كشورهاي مشترك المنافع)، يك مهندس حرفه اي خبره (در استراليا و نيوزيلند)، يا يك مهندس اروپايي ( در اكثر كشورهاي اتحاديه اروپا). توافق نامه هاي بين المللي بين نهادهاي حرفه اي مربوطه وجود دارد كه به مهندسان اجازه مي دهد در سراسر مرزهاي ملي تمرين كنند.
مزاياي صدور گواهينامه بسته به مكان متفاوت است. به عنوان مثال، در ايالات متحده و كانادا، «فقط يك مهندس حرفه‌اي داراي مجوز مي‌تواند نقشه‌ها و نقشه‌هاي مهندسي را تهيه، امضا و مهر و موم كند، و طرح‌ها و نقشه‌هاي مهندسي را براي تأييد به يك مقام دولتي ارسال كند، يا كارهاي مهندسي را براي مشتريان دولتي و خصوصي مهر و موم كند».[20] اين الزام تحت قوانين استاني مانند قانون مهندسين در كبك اجرا مي شود.[21] در كشورهاي ديگر از جمله بريتانيا چنين قانوني وضع نشده است. در استراليا، مجوز ايالتي براي مهندسان محدود به ايالت كوئينزلند است. تقريباً همه مؤسسات تأييد كننده يك كد اخلاقي دارند كه همه اعضا بايد از آن پيروي كنند.[22]
مهندسان بايد در روابط قراردادي خود با ساير طرفين از قانون قرارداد پيروي كنند. در مواردي كه كار مهندس شكست بخورد، ممكن است مشمول قانون قصور قصور و در موارد شديد مجازات كيفري شود.[23] كار يك مهندس همچنين بايد با قوانين و مقررات متعدد ديگري مانند قوانين ساختمان و قوانين زيست محيطي مطابقت داشته باشد.
رشته هاي فرعي
پل آكاشي كايكيو در ژاپن، در حال حاضر طولاني ترين دهانه معلق جهان است.تعدادي از رشته هاي فرعي در زمينه گسترده مهندسي عمران وجود دارد. مهندسان عمران عمومي با نقشه برداران و مهندسين عمران متخصص براي طراحي درجه بندي، زهكشي، روسازي، تامين آب، خدمات فاضلاب، سدها، تامين برق و ارتباطات همكاري نزديك دارند. مهندسي عمران عمومي همچنين به عنوان مهندسي سايت شناخته مي شود، شاخه اي از مهندسي عمران كه در درجه اول بر تبديل يك قطعه زمين از يك كاربري به كاربري ديگر تمركز دارد. مهندسان سايت زماني را صرف بازديد از سايت هاي پروژه، ملاقات با ذينفعان و تهيه نقشه هاي ساخت و ساز مي كنند. مهندسين عمران اصول مهندسي ژئوتكنيك، مهندسي سازه، مهندسي محيط زيست، مهندسي حمل و نقل و مهندسي ساخت و ساز را در پروژه هاي مسكوني، تجاري، صنعتي و كارهاي عمومي در هر اندازه و سطوح ساخت و ساز اعمال مي كنند.
مهندسي سواحلمقالات اصلي: مهندسي سواحل و مديريت سواحل
Oostercheldekering، يك سد طوفان در هلند.مهندسي سواحل با مديريت مناطق ساحلي سروكار دارد. در برخي از حوزه هاي قضايي، اصطلاحات دفاع از دريا و حفاظت از ساحل به ترتيب به معناي دفاع در برابر سيل و فرسايش است. اصطلاح دفاع ساحلي تجاري تر استاصطلاح اوليه، اما مديريت ساحلي با گسترش اين رشته به تكنيك‌هايي كه به فرسايش اجازه ادعاي زمين را مي‌دهد، محبوب‌تر شده است.
مهندسي ساخت و سازمقاله اصلي: مهندسي ساخت و سازمهندسي ساخت و ساز شامل برنامه ريزي و اجرا، حمل و نقل مصالح، توسعه سايت بر اساس مهندسي هيدروليك، محيط زيست، سازه و ژئوتكنيك است. از آنجايي كه شركت‌هاي ساختماني تمايل دارند ريسك تجاري بالاتري نسبت به انواع ديگر شركت‌هاي مهندسي عمران داشته باشند، مهندسان ساختمان اغلب در معاملات تجاري بيشتر شركت مي‌كنند، به عنوان مثال، پيش‌نويس و بررسي قراردادها، ارزيابي عمليات لجستيكي، و نظارت بر قيمت‌ها.
مهندسي زلزلهمقاله اصلي: مهندسي زلزلهمهندسي زلزله شامل طراحي سازه هايي براي مقاومت در برابر مواجهه با زلزله هاي خطرناك است. مهندسي زلزله يكي از زيرشاخه هاي مهندسي سازه است. اهداف اصلي مهندسي زلزله [24] درك تعامل سازه ها در زمين لرزان است. پيش بيني عواقب زلزله هاي احتمالي؛ و طراحي، ساخت و نگهداري سازه ها براي عملكرد در هنگام زلزله با رعايت قوانين ساختماني.
مهندسي محيط زيستمقاله اصلي: مهندسي محيط زيست
نهر آلوده به آلودگي آبمهندسي محيط زيست اصطلاح معاصر براي مهندسي بهداشتي است، اگرچه مهندسي بهداشتي به طور سنتي بسياري از كارهاي مديريت پسماند خطرناك و اصلاح محيط زيست تحت پوشش مهندسي محيط زيست را شامل نمي شد. مهندسي بهداشت عمومي و مهندسي بهداشت محيط اصطلاحات ديگري هستند كه مورد استفاده قرار مي گيرند.
مهندسي محيط زيست با تصفيه پسماندهاي شيميايي، بيولوژيكي يا حرارتي، تصفيه آب و هوا و اصلاح مكان‌هاي آلوده پس از دفع زباله يا آلودگي تصادفي سروكار دارد. از جمله موضوعات تحت پوشش مهندسي محيط زيست، حمل و نقل آلاينده، تصفيه آب، تصفيه فاضلاب، آلودگي هوا، تصفيه زباله جامد، بازيافت و مديريت زباله هاي خطرناك است. مهندسان محيط زيست كاهش آلودگي، مهندسي سبز و بوم‌شناسي صنعتي را مديريت مي‌كنند. مهندسان محيط زيست همچنين اطلاعاتي را در مورد پيامدهاي زيست محيطي اقدامات پيشنهادي جمع آوري مي كنند.
مهندسي قانونيمقاله اصلي: مهندسي قانونيمهندسي قانوني عبارت است از بررسي مواد، محصولات، سازه‌ها يا اجزايي كه از كار مي‌افتند يا آنطور كه در نظر گرفته شده عمل نمي‌كنند يا عمل نمي‌كنند و باعث آسيب شخصي يا آسيب به اموال مي‌شوند. عواقب شكست توسط قانون مسئوليت محصول بررسي مي شود. اين رشته همچنين با فرآيندهاي رديابي مجدد و رويه هايي كه منجر به تصادفات در كاركرد وسايل نقليه يا ماشين آلات مي شود، سروكار دارد. اين موضوع بيشتر در پرونده هاي حقوق مدني به كار مي رود، اگرچه ممكن است در پرونده هاي حقوق كيفري كاربرد داشته باشد. به طور كلي هدف از تحقيقات مهندسي پزشكي قانوني يافتن علت يا علل خرابي با هدف بهبود عملكرد يا عمر يك قطعه يا كمك به دادگاه در تعيين حقايق يك حادثه است. همچنين مي‌تواند شامل بررسي ادعاهاي مالكيت معنوي، به‌ويژه اختراعات باشد.
مهندسي ژئوتكنيكمقاله اصلي: مهندسي ژئوتكنيك
نمودار فازي خاك كه وزن و حجم هوا، خاك، آب و فضاهاي خالي را نشان مي دهد.مهندسي ژئوتكنيك به مطالعه سنگ و خاك سيستم هاي مهندسي عمران مي پردازد. دانش در زمينه خاك شناسي، علم مواد، مكانيك و هيدروليك براي طراحي ايمن و اقتصادي پايه ها، ديوارهاي حائل و ساير سازه ها به كار مي رود. تلاش‌هاي زيست‌محيطي براي حفاظت از آب‌هاي زيرزميني و نگهداري ايمن از محل‌هاي دفن زباله، زمينه جديدي از تحقيقات به نام مهندسي ژئومحيط زيست را ايجاد كرده است.[25][26]
شناسايي خصوصيات خاك چالش هايي را براي مهندسان ژئوتكنيك ايجاد مي كند. شرايط مرزي اغلب در شاخه‌هاي ديگر مهندسي عمران به خوبي تعريف مي‌شوند، اما بر خلاف فولاد يا بتن، پيش‌بيني خواص مواد و رفتار خاك به دليل تنوع و محدوديت آن در بررسي دشوار است. علاوه بر اين، خاك استحكام، سختي و ديلاتانس غيرخطي (وابسته به تنش) را نشان مي‌دهد (تغيير حجم مرتبط با اعمال تنش برشي)، كه مطالعه مكانيك خاك را دشوارتر مي‌كند.[25] مهندسان ژئوتكنيك اغلب با زمين شناسان حرفه اي و خاك شناسان كار مي كنند.[27]
علم و مهندسي موادمقاله اصلي: علم موادعلم مواد ارتباط نزديكي با مهندسي عمران دارد. اين مقاله ويژگي هاي اساسي مواد را مطالعه مي كند و به سراميك هايي مانند بتن و بتن آسفالت مخلوط، فلزات قوي مانند آلومينيوم و فولاد، و پليمرهاي ترموست شامل پلي متيل متاكريلات (PMMA) و الياف كربن مي پردازد.
مهندسي مواد شامل حفاظت و پيشگيري (رنگ و پوشش) است. آلياژسازي دو نوع فلز را تركيب مي كند تا فلز ديگري با خواص دلخواه توليد شود. اين شامل عناصر فيزيك و شيمي كاربردي است. با توجه اخير رسانه ها به علم نانو و فناوري نانو، مهندسي مواد در اين زمينه قرار گرفته است