شنبه ۲۱ اسفند ۰۰ ۱۰:۳۸ ۷ بازديد
جنیس شت در مورد چگونگی رسیدگی به چالشهای تحول دیجیتال برای زنجیره تامین و صنعت لجستیک توضیح میدهد.
زنجیره تامین سنتی در مقابل زنجیره تامین دیجیتال
این مقاله بر ایدههای تحولآفرین زنجیرههای ارزش حملونقل و لجستیک تمرکز دارد. رویههای کنونی دیجیتالسازی، خرید الکترونیکی و صنعت 4.0 بازار را مختل کرده است، که در حال بازنگری در فرآیندهای مدیریت شده، سیاستها و نتایجی است که ممکن است زمانی به خوبی به کسبوکار خدمت کرده باشند، اما اکنون در سطح بنیادی به چالش کشیده شدهاند. ایجاد ایده های خارج از جعبه نیاز به یک جعبه شنی در رویکرد SDLC برای آزمایش ایمن در درون دوقلوهای دیجیتال ایده های متحول کننده دارد. ابزارهای موجود در جعبه شنی با دقت انتخاب شده اند و برای پیشرفت باز هستند، زیرا باید با پل ساخته شوند. این ابزارها باید به گونهای سازماندهی شوند که نتایج نقطه عطف میانی را ارائه دهند و جمعآوری دادهها به خودی خود پیشرو بوده و با آنچه که در دوقلو دیجیتالی مربوطه به طور یکسان مورد نیاز است مطابقت دارد.
مشکلات زنجیره تامین دیجیتال
زنجیرههای تامین سنتی با زنجیرههای خطی و بلند ممکن است در این عصر دیجیتالی کافی نباشد. کسبوکارهای امروزی باید در تأیید روندهای دائماً در حال تغییر تقاضای مصرفکننده پویا باشند و از طریق دستگاههای بهم پیوسته دیجیتال و پلتفرمهای پیچیدهتر به سمت شبکههای عرضه متصلتر حرکت کنند تا همگام با تحولات دیجیتال باشند. در حال حاضر زنجیره تامین دیجیتال نیاز به قابلیتهایی برای در دسترس بودن دادههای جامع، همکاری برتر و ارتباطات یکپارچه در زنجیرههای ارزش دارد.
در اینجا من چند اختلال را از نظر عناصر و انتظارات به تصویر می کشم که منجر به نیاز زنجیره تامین دیجیتال می شود:
تحویل پیشبینیکننده: تنظیم محموله برای جلوگیری از تأخیر تحویل، پیشبینی اختلال در خدمات در سراسر زنجیره تأمین و شناسایی آنچه که مشتریان بیشتر میخواهند. ، ردیابی بلادرنگ و سفارشی سازی تحویل.
اتوماسیون: گرفتن خودکار داده ها، به روز رسانی اطلاعات در زمان واقعی و تصمیم گیری مستقل.
نیاز به رسیدگی به تمام حوزه های درد صنعت.
پاسخگویی: پاسخ سریع به تغییر تقاضا، انعطاف پذیری برای تغییر عرضه و تقاضا در سراسر زنجیره تامین و برنامه ریزی پویا، مسیریابی، زمان بندی و قیمت گذاری.
شبکه متصل و دید: به اشتراک گذاری اطلاعات، مشاهده اطلاعات مهم برای همه ذینفعان، دیدگاه های یکپارچه از اطلاعات مهم، و همکاری ذینفعان.
اگر این عناصر مخرب به درستی مدیریت نشوند، میتوانند مشکلات و مسائلی را در زنجیره تامین ایجاد کنند که در نهایت منجر به هزینههای عملیاتی بالا، حاشیههای ضعیف شرکت، سطوح خدمات غیرقابل قبول و بهرهوری پایین میشود.
نوآوری زنجیره تامین مبتنی بر داده
اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و کلان داده در قلب تحول دیجیتال زنجیره تامین قرار دارند. داده ها و اطلاعات عظیمی تولید می کند که می تواند به شکل داده های ساختاریافته مانند تراکنش های تحویل و داده های عملیاتی انبار یا داده های ساختار نیافته از منابع خارجی و رسانه های اجتماعی مانند بازخوردهای تحویل باشد.
درک و الزامات زنجیره تامین: این مرحله شامل درک جنبههای زنجیره تامین است که باید بهبود یابد یا شناسایی مشکلات زنجیره تامین قبل از شکلدهی مجدد شبکه زنجیره تامین. تنگناها باید به وضوح در این مرحله شناسایی شوند.
جمعآوری و جمعآوری دادهها: دادههایی را که در مرحله قبل شناسایی شدهاند جمعآوری کنید و بر در دسترس بودن و دسترسی به دادهها تمرکز کنید. داده های مربوطه از منابع مختلف جمع آوری می شود. این می تواند داده های ساختاریافته یا بدون ساختار، در قالب متن، تصویر، صدا یا ویدئو باشد.
پردازش داده ها: داده های جمع آوری شده ممکن است تکراری یا دارای خطا باشند که قبل از تجزیه و تحلیل بعدی باید پاکسازی شوند.
مدل سازی داده ها و طراحی الگوریتم: فرمول های ریاضی،
مدلهای دادههای ریاضی/بهینهسازی/شبیهسازی برای شبکه زنجیره تامین بینشهایی را با شناسایی روابط بین متغیرها، یافتن الگوهایی از دادهها، پیشبینی آنچه احتمال وقوع دارد و بهینهسازی راهحلها با استفاده از سناریوهای what-if برای ارزیابی استراتژیهای دگرگونکننده برای ساختار زنجیره تامین ایجاد میکند. شبکه.
ارتباط داده ها، تجسم و بینش های تجاری: هنگامی که داده ها با استفاده از یک یا چند روش مدل سازی و طرح های الگوریتم مدل سازی و تجزیه و تحلیل شدند، داده ها به همراه بینش و نتایج حاصل از مدل را می توان در قالب های مختلف برای ارتباط با تصمیم گیرندگان مربوطه گزارش داد.
نوآوری زنجیره تامین: بر اساس نتایج تجسم داده های زنجیره تامین، صاحبان مشاغل می توانند برای تغییر طراحی شبکه خود اقدام کنند. ممکن است منجر به نوآوری های افزایشی یا رادیکال جدید در شبکه زنجیره تامین شود.
پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین
برای رسیدگی به تمام حوزههای درد صنعت با استفاده از پلتفرم ارکستراسیون زنجیره تامین گسترده. ساختار آن به گونه ای است که همه طرف ها را با حمایت مناسب در مدیریت مجهز کندتغییرات برنامه ریزی و جریان کالا
هدف این پلتفرم مقابله با چالش های اصلی زنجیره تامین امروز است که می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
شفافیت زنجیره تامین: پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین با هدف استفاده از فناوریهای پیشرفته مختلف (به عنوان مثال اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ و الگوریتمهای یادگیری ماشین) برای ارائه یکپارچگی یکپارچه برای همه فرآیندها و فعالیتها در زنجیره تامین با اشتراکگذاری ایمن دادهها که تضمین میکند که همه ذینفعان دیدگاه یکسانی از پایگاه داده برای پردازش خودکار اطلاعات بلادرنگ دارند.
مشاهده و استثنا زنجیره تامین
رابط مدیریت
همکاری زنجیره تامین: پلت فرم هماهنگسازی زنجیره تامین به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر زنجیره تامین را ممکن میسازد تا همکاری عمودی و افقی بین طرفهای زنجیره ارزش شبکه را تشویق کند.
انعطافپذیری زنجیره تامین: پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین، برنامهریزی در زمان واقعی موجودی و تحویل شیر را برای بهینهسازی پویا و پیکربندی زنجیره تامین برای تطبیق مقادیر متغیر پارامتری مانند تغییر فروشنده، مقدار سفارش، SKUهای بافر و زمان تحویل امکانپذیر میسازد. بهینهسازی پویا و شبیهسازی چند سناریویی ابزارهای اصلی برای کمک به شبکهها برای تنظیم خود برای دستیابی به انعطافپذیری هستند.
هوش زنجیره تامین: پلت فرم هماهنگسازی زنجیره تامین متشکل از موتورهای هوشمند به دنبال درک خواستههای مشتریان و کاهش اختلاف بین مقدار تولید و پیشبینی مشتری است. با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی، بینش تقاضا را آشکار میکند و مکانیسمهای پیشبینی مناسب را به منظور به حداکثر رساندن درآمد، کاهش هزینهها/زیان/ریسکها در زنجیره ارزش، افزایش پاسخگویی با حداقل سرمایهگذاری و استفاده از نیروی انسانی و به حداقل رساندن شکاف عدم تطابق تقاضا ارائه میدهد. عرضه.
ویژگی های پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین به سه ویژگی اصلی تقسیم می شوند:
یعنی: رابط برج کنترل، موتور هوشمند و پیکربندی و کنترل کننده داده.
رابط دید و استثنا
مشاهده زنجیره تامین و رابط مدیریت استثنا برای تعامل با کاربر و تجسم اطلاعات و نتایج به کاربران استفاده می شود. عملکردهای این ویژگی را می توان به چهار گروه تقسیم کرد که عبارتند از:
1. تجسم و رابط مدل سازی AS-IS
2. رابط مدل سازی To-Be (استاندارد).
3. رابط مدل سازی To-Be (عملی)، و
4. رابط برنامه ریزی و نظارت پویا.
موتورهای هوشمند
پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین به موتورهای هوشمند برای تولید سناریوها و راه حل هایی مجهز خواهد شد که توسط رابط دید و استثنا ارائه می شود. موتورهای خاص برای زنجیره تامین و همچنین موتورهای هوشمند اصلی در این پلتفرم ادغام شده اند. نتایج حاصل از این موتورهای هوشمند به رابط مشاهده و استثنا ارسال و ارائه می شود.
پیکربندی و کنترل کننده داده
این ویژگی داده ها و اطلاعات را از منابع داده های مختلف (مانند پایگاه داده تراکنش، رسانه های اجتماعی یا داده های حسگر) گرفته و در یک پایگاه داده یکپارچه ذخیره می کند. به دلیل تنوع داده ها، ممکن است برخی از داده ها قبل از استفاده توسط موتورهای هوشمند نیاز به پاکسازی داشته باشند.
خوراکی های کلیدی
در این مقاله، من به چالشهای تحول دیجیتال برای زنجیره تامین و صنعت لجستیک از طریق یک پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین میپردازم که توسعه و مقیاس را برای کارایی و اثربخشی بهتر داراییهای لجستیک و نیروی کار در عصر تحول دیجیتال توسعه میدهد.
جنیس شث
جنیس شت مشاور زنجیره تامین دیجیتال، محقق بازار، ناظر روند، متفکر انتقادی، فعال کننده فروش، آینده پژوه T&L، تاثیرگذار در زنجیره تامین و تحلیلگر زنجیره تامین است. یک علاقهمند به حمل و نقل و لجستیک پویا و یک حرفهای SCM که بیش از 15 سال تجربه مفهومسازی، شناسایی، ارزیابی و ارائه نتایج زیربنایی چشمگیر در فناوری زنجیره تامین ارائه میکند. Sheth یک جریان مستمر از توسعه سازمانی و راه حل های نوآورانه برای تجارت محصولات و راه حل های فناوری اطلاعات تولید کرده است. و استراتژیهای تجاری مؤثر را مفهومسازی و اجرا کرد و مهارتهای مدیریتی قوی را در طول چندین پروژه پیچیده نشان داد. او یک ارتباطگر و تأثیرگذار مؤثر است که ایدهها و دیدگاهها را نیز میپذیرد و مشتاقانه با ایدههای متنوع همکاری میکند. جنیس به عنوان یک استراتژیست سازمانی و نویسنده پرکار، روی تغییر چهره فناوری های سازمانی تمرکز می کند. تحقیقات او برای کسانی طراحی شده است که زودتر به دنبال مزیت محرک اول هستند.
منبع
زنجیره تامین سنتی در مقابل زنجیره تامین دیجیتال
این مقاله بر ایدههای تحولآفرین زنجیرههای ارزش حملونقل و لجستیک تمرکز دارد. رویههای کنونی دیجیتالسازی، خرید الکترونیکی و صنعت 4.0 بازار را مختل کرده است، که در حال بازنگری در فرآیندهای مدیریت شده، سیاستها و نتایجی است که ممکن است زمانی به خوبی به کسبوکار خدمت کرده باشند، اما اکنون در سطح بنیادی به چالش کشیده شدهاند. ایجاد ایده های خارج از جعبه نیاز به یک جعبه شنی در رویکرد SDLC برای آزمایش ایمن در درون دوقلوهای دیجیتال ایده های متحول کننده دارد. ابزارهای موجود در جعبه شنی با دقت انتخاب شده اند و برای پیشرفت باز هستند، زیرا باید با پل ساخته شوند. این ابزارها باید به گونهای سازماندهی شوند که نتایج نقطه عطف میانی را ارائه دهند و جمعآوری دادهها به خودی خود پیشرو بوده و با آنچه که در دوقلو دیجیتالی مربوطه به طور یکسان مورد نیاز است مطابقت دارد.
مشکلات زنجیره تامین دیجیتال
زنجیرههای تامین سنتی با زنجیرههای خطی و بلند ممکن است در این عصر دیجیتالی کافی نباشد. کسبوکارهای امروزی باید در تأیید روندهای دائماً در حال تغییر تقاضای مصرفکننده پویا باشند و از طریق دستگاههای بهم پیوسته دیجیتال و پلتفرمهای پیچیدهتر به سمت شبکههای عرضه متصلتر حرکت کنند تا همگام با تحولات دیجیتال باشند. در حال حاضر زنجیره تامین دیجیتال نیاز به قابلیتهایی برای در دسترس بودن دادههای جامع، همکاری برتر و ارتباطات یکپارچه در زنجیرههای ارزش دارد.
در اینجا من چند اختلال را از نظر عناصر و انتظارات به تصویر می کشم که منجر به نیاز زنجیره تامین دیجیتال می شود:
تحویل پیشبینیکننده: تنظیم محموله برای جلوگیری از تأخیر تحویل، پیشبینی اختلال در خدمات در سراسر زنجیره تأمین و شناسایی آنچه که مشتریان بیشتر میخواهند. ، ردیابی بلادرنگ و سفارشی سازی تحویل.
اتوماسیون: گرفتن خودکار داده ها، به روز رسانی اطلاعات در زمان واقعی و تصمیم گیری مستقل.
نیاز به رسیدگی به تمام حوزه های درد صنعت.
پاسخگویی: پاسخ سریع به تغییر تقاضا، انعطاف پذیری برای تغییر عرضه و تقاضا در سراسر زنجیره تامین و برنامه ریزی پویا، مسیریابی، زمان بندی و قیمت گذاری.
شبکه متصل و دید: به اشتراک گذاری اطلاعات، مشاهده اطلاعات مهم برای همه ذینفعان، دیدگاه های یکپارچه از اطلاعات مهم، و همکاری ذینفعان.
اگر این عناصر مخرب به درستی مدیریت نشوند، میتوانند مشکلات و مسائلی را در زنجیره تامین ایجاد کنند که در نهایت منجر به هزینههای عملیاتی بالا، حاشیههای ضعیف شرکت، سطوح خدمات غیرقابل قبول و بهرهوری پایین میشود.
نوآوری زنجیره تامین مبتنی بر داده
اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و کلان داده در قلب تحول دیجیتال زنجیره تامین قرار دارند. داده ها و اطلاعات عظیمی تولید می کند که می تواند به شکل داده های ساختاریافته مانند تراکنش های تحویل و داده های عملیاتی انبار یا داده های ساختار نیافته از منابع خارجی و رسانه های اجتماعی مانند بازخوردهای تحویل باشد.
درک و الزامات زنجیره تامین: این مرحله شامل درک جنبههای زنجیره تامین است که باید بهبود یابد یا شناسایی مشکلات زنجیره تامین قبل از شکلدهی مجدد شبکه زنجیره تامین. تنگناها باید به وضوح در این مرحله شناسایی شوند.
جمعآوری و جمعآوری دادهها: دادههایی را که در مرحله قبل شناسایی شدهاند جمعآوری کنید و بر در دسترس بودن و دسترسی به دادهها تمرکز کنید. داده های مربوطه از منابع مختلف جمع آوری می شود. این می تواند داده های ساختاریافته یا بدون ساختار، در قالب متن، تصویر، صدا یا ویدئو باشد.
پردازش داده ها: داده های جمع آوری شده ممکن است تکراری یا دارای خطا باشند که قبل از تجزیه و تحلیل بعدی باید پاکسازی شوند.
مدل سازی داده ها و طراحی الگوریتم: فرمول های ریاضی،
مدلهای دادههای ریاضی/بهینهسازی/شبیهسازی برای شبکه زنجیره تامین بینشهایی را با شناسایی روابط بین متغیرها، یافتن الگوهایی از دادهها، پیشبینی آنچه احتمال وقوع دارد و بهینهسازی راهحلها با استفاده از سناریوهای what-if برای ارزیابی استراتژیهای دگرگونکننده برای ساختار زنجیره تامین ایجاد میکند. شبکه.
ارتباط داده ها، تجسم و بینش های تجاری: هنگامی که داده ها با استفاده از یک یا چند روش مدل سازی و طرح های الگوریتم مدل سازی و تجزیه و تحلیل شدند، داده ها به همراه بینش و نتایج حاصل از مدل را می توان در قالب های مختلف برای ارتباط با تصمیم گیرندگان مربوطه گزارش داد.
نوآوری زنجیره تامین: بر اساس نتایج تجسم داده های زنجیره تامین، صاحبان مشاغل می توانند برای تغییر طراحی شبکه خود اقدام کنند. ممکن است منجر به نوآوری های افزایشی یا رادیکال جدید در شبکه زنجیره تامین شود.
پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین
برای رسیدگی به تمام حوزههای درد صنعت با استفاده از پلتفرم ارکستراسیون زنجیره تامین گسترده. ساختار آن به گونه ای است که همه طرف ها را با حمایت مناسب در مدیریت مجهز کندتغییرات برنامه ریزی و جریان کالا
هدف این پلتفرم مقابله با چالش های اصلی زنجیره تامین امروز است که می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
شفافیت زنجیره تامین: پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین با هدف استفاده از فناوریهای پیشرفته مختلف (به عنوان مثال اینترنت اشیا، تجزیه و تحلیل دادههای بزرگ و الگوریتمهای یادگیری ماشین) برای ارائه یکپارچگی یکپارچه برای همه فرآیندها و فعالیتها در زنجیره تامین با اشتراکگذاری ایمن دادهها که تضمین میکند که همه ذینفعان دیدگاه یکسانی از پایگاه داده برای پردازش خودکار اطلاعات بلادرنگ دارند.
مشاهده و استثنا زنجیره تامین
رابط مدیریت
همکاری زنجیره تامین: پلت فرم هماهنگسازی زنجیره تامین به اشتراک گذاری اطلاعات در سراسر زنجیره تامین را ممکن میسازد تا همکاری عمودی و افقی بین طرفهای زنجیره ارزش شبکه را تشویق کند.
انعطافپذیری زنجیره تامین: پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین، برنامهریزی در زمان واقعی موجودی و تحویل شیر را برای بهینهسازی پویا و پیکربندی زنجیره تامین برای تطبیق مقادیر متغیر پارامتری مانند تغییر فروشنده، مقدار سفارش، SKUهای بافر و زمان تحویل امکانپذیر میسازد. بهینهسازی پویا و شبیهسازی چند سناریویی ابزارهای اصلی برای کمک به شبکهها برای تنظیم خود برای دستیابی به انعطافپذیری هستند.
هوش زنجیره تامین: پلت فرم هماهنگسازی زنجیره تامین متشکل از موتورهای هوشمند به دنبال درک خواستههای مشتریان و کاهش اختلاف بین مقدار تولید و پیشبینی مشتری است. با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشینی، بینش تقاضا را آشکار میکند و مکانیسمهای پیشبینی مناسب را به منظور به حداکثر رساندن درآمد، کاهش هزینهها/زیان/ریسکها در زنجیره ارزش، افزایش پاسخگویی با حداقل سرمایهگذاری و استفاده از نیروی انسانی و به حداقل رساندن شکاف عدم تطابق تقاضا ارائه میدهد. عرضه.
ویژگی های پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین به سه ویژگی اصلی تقسیم می شوند:
یعنی: رابط برج کنترل، موتور هوشمند و پیکربندی و کنترل کننده داده.
رابط دید و استثنا
مشاهده زنجیره تامین و رابط مدیریت استثنا برای تعامل با کاربر و تجسم اطلاعات و نتایج به کاربران استفاده می شود. عملکردهای این ویژگی را می توان به چهار گروه تقسیم کرد که عبارتند از:
1. تجسم و رابط مدل سازی AS-IS
2. رابط مدل سازی To-Be (استاندارد).
3. رابط مدل سازی To-Be (عملی)، و
4. رابط برنامه ریزی و نظارت پویا.
موتورهای هوشمند
پلت فرم ارکستراسیون زنجیره تامین به موتورهای هوشمند برای تولید سناریوها و راه حل هایی مجهز خواهد شد که توسط رابط دید و استثنا ارائه می شود. موتورهای خاص برای زنجیره تامین و همچنین موتورهای هوشمند اصلی در این پلتفرم ادغام شده اند. نتایج حاصل از این موتورهای هوشمند به رابط مشاهده و استثنا ارسال و ارائه می شود.
پیکربندی و کنترل کننده داده
این ویژگی داده ها و اطلاعات را از منابع داده های مختلف (مانند پایگاه داده تراکنش، رسانه های اجتماعی یا داده های حسگر) گرفته و در یک پایگاه داده یکپارچه ذخیره می کند. به دلیل تنوع داده ها، ممکن است برخی از داده ها قبل از استفاده توسط موتورهای هوشمند نیاز به پاکسازی داشته باشند.
خوراکی های کلیدی
در این مقاله، من به چالشهای تحول دیجیتال برای زنجیره تامین و صنعت لجستیک از طریق یک پلتفرم هماهنگسازی زنجیره تامین میپردازم که توسعه و مقیاس را برای کارایی و اثربخشی بهتر داراییهای لجستیک و نیروی کار در عصر تحول دیجیتال توسعه میدهد.
جنیس شث
جنیس شت مشاور زنجیره تامین دیجیتال، محقق بازار، ناظر روند، متفکر انتقادی، فعال کننده فروش، آینده پژوه T&L، تاثیرگذار در زنجیره تامین و تحلیلگر زنجیره تامین است. یک علاقهمند به حمل و نقل و لجستیک پویا و یک حرفهای SCM که بیش از 15 سال تجربه مفهومسازی، شناسایی، ارزیابی و ارائه نتایج زیربنایی چشمگیر در فناوری زنجیره تامین ارائه میکند. Sheth یک جریان مستمر از توسعه سازمانی و راه حل های نوآورانه برای تجارت محصولات و راه حل های فناوری اطلاعات تولید کرده است. و استراتژیهای تجاری مؤثر را مفهومسازی و اجرا کرد و مهارتهای مدیریتی قوی را در طول چندین پروژه پیچیده نشان داد. او یک ارتباطگر و تأثیرگذار مؤثر است که ایدهها و دیدگاهها را نیز میپذیرد و مشتاقانه با ایدههای متنوع همکاری میکند. جنیس به عنوان یک استراتژیست سازمانی و نویسنده پرکار، روی تغییر چهره فناوری های سازمانی تمرکز می کند. تحقیقات او برای کسانی طراحی شده است که زودتر به دنبال مزیت محرک اول هستند.
منبع